Last week

Nu är jag snart färdig med min frukost. Inser igen (första gången var när jag vaknade för en halvtimme sedan) att jag inte kommer hinna med Megaloppisen i Majorna. Synd, hade gärna köpt en radio och ett par datorhögtalare.

Det gick bra att jobba föregående natt, slutade vara bakis runt midnatt. Men var en av de längsta nätterna, helt klart. Blir ytterligare en natt innan nästa lediga vecka börjar. Har tenta på torsdag som jag måste plugga till. Förutom min uppsats som jag får sitta med mellan varven.

Missade de nya avsnitten av Simposons i dag. De visar nya avsnitt på helgerna på Tv 6. Det är något väldigt befriande med en serie som gått i flera år och som man har en del minnen till. Jag undrar om jag inte har blivit en riktig nostalgiker. Det känns väldigt tryggt att ta sin tillflykt tillbaka till placentan och moderlivet, så här på Mors dag och allt.
Så här skriver TVguiden om Simpsons, lagom ålderdomligt:
"Amerikansk animerad komediserie från 1989-2010. Simpsons bor i Springfield. Mamma Marge är den som håller familjen samman, bakar kakor och fixar sitt höga, blå hår två gånger per dag. Pappa Homer gillar att dricka öl och titta på TV. Sonen Bart tycker om att åka skateboard och att reta sin syster Lisa. Bebisen Maggies liv är ganska spännande men mest stolt är hon över ett lyckat rymningsförsök från dagis. Storasyster Lisa är väluppfostrad, intelligent och en moralens väktare. Hon älskar att spela saxofon och att titta på tecknade serier på TV."

Kommentarer
Postat av: fifi

Synd att du inte var med, det var rikgtigt kul!

Det blev inte så mycket till balkongen, men en del annat blev det allt!



puss

2010-05-30 @ 20:50:11
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0