Published

Så, nu har man tydligen blivit publicerad också. Här finns min krönika om min syn på den akademiserade omvårdnaden. Synd att de inte har en kommentarsfunktion på Svensk sjuksköterskeförenings hemsida, hade varit kul att se vad andra tycker och tänker om ämnet.

I dag blir det mer uppsatsskrivande. Ska skriva lite om den kvalitativa metoden och ansatsen. Det går inte fort, men jag är i alla fall systematisk, så det går ändå framåt, om än då, lite långsamt.

Ska hem till Pontus sedan, kolla på färska, straight from the US-avsnitt av Glee. Fun, fun, fun!

Kollar för övrigt på TV4 Nyhetsmorgon, två, alldeles uppenbart icke-heterosexuella frisörer pratar om hur man bäst lockar håret. Det roliga är inte deras manér, jag är ju inte särskilt straight-acting själv. Utan det är deras extrema inlevelse och deras snack om hur man får mer volym i håret när man lockat det, som om vore det rocket science. "Skönhet är det mest helande för en människa" - citat från en av frisörerna, sagt med en extreeeem passion! :)


Underbara Kurt i Glee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0