Närproducerat

Har precis gjort världens batch med hommous. As always. Men eftersom det är vår och därför säsong för brännässlor så använde jag givetvis även detta som en av de många ingredienserna. Mycket gott och mycket fint!

Igår var jag över en sväng hos Sofia och skrev ut papper som jag ska lämna till enhetschefen på jobbet, så hon ser att jag gått färdig fem terminer och därför kan jobba som dispenserad sjuksköterska i sommar. Är liiite enerverande att inte ha en egen skrivare hemma, känns som man allt mer har ett behov av det.

Håller även på att tvätta, men snart klar med det. Sedan i kväll blir det kvällskurs. Hoppas verkligen det inte regnar då jag tänkte ta cykeln. Ska tydligen jobba hela långhelgen som kommer nu, typiskt då det är HBT-festival och allt, men, men, bara desto lättare att stanna kvar hemma och sitta med uppsatsen.

Annars går livet sin gilla gång, vet fortfarande inte riktigt om jag ska mäkta med att plugga extra medan jag jobbar. Har fått hem en del kursmaterial nu nämligen, så ångesten över beslutet börjar göra sig påmind..


Nyskördade nässlor. Sköljer av dem i badkaret i ett durkslag.


Cirka tre kilogram hommous.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Jag fattar inte hur du hinner med allt - plugga, jobba, träffa kompisar, skriva artiklar, gå ut, laga mat - ditt dygn måste vara längre än mitt!

2010-05-12 @ 22:38:48
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Chris

Nejdå, jag har ju typ inget socialt liv på vardagarna! Sedan så flyter ju uppsatsen ihop med amanuensjobbet nu t ex, så lite flyt i planeringen har jag också :)

2010-05-13 @ 09:46:12
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0