If a finger points at the moon, only a fool looks at the finger.

Har haft möte med mina båda handledare i dag. Pratade lite om hur vi ska lägga upp det fortsatta arbetet med artiklarna. Kände mig inspirerad och peppad. Men jag gick upp tidigt i morse och lade mig sent i går så känner mig lite för trött för att orka ta tag i någonting just nu. Ska dessutom i väg till Gamlestaden där jag ska träffa Pontus. Vi ska till Orienthuset, behöver åka dit två gånger per år. Bönor, linser, kryddor, ja, köper en massa nödvändiga saker där.

Pratade även med chefen för avdelningen i går och vi pratade om att jag börjar jobba 7:e juni fram till slutet av juli. Låter perfekt. Synd bara att man bara kan gå dagtid måndag till fredag. Blir ingen vidare OB-ersättning, men får se till att löneförhandla bra i stället.

Pratade även med bemanningen i dag och jag sa att jag kunde jobba natten på lördag och söndag som kommer. Ska på fest på fredag så där ville jag inte jobba. Egentligen ville jag inte jobba lördagnatt heller p g a ESC-finalen, men kunde inte säga nej till pengarna. Är alltid så i slutet av månaden tycker jag, att man tar något extrapass eftersom man vet att det är sista chansen att påverka kommande månadslön liksom. Snart är all min gazpacho uppäten och guacamole:n likaså och jag orkar inte laga mat i dag. Får nog bli ännu en laddning gazpacho, så enkelt och gott. Ska nog köpa något gott bröd på Orienthuset sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0