Hopp-förtvivlan

Har precis pratat med den internationella koordinatorn på skolan och hon har fortfarande inte hört något ifrån Johns Hopkins. Det var över en månad sedan de skickade över min papper och handlingar nu. Så på torsdag när jag träffar min handledare så ska jag be henne författa ett eget mail och skicka över. Hon har nämligen jobbat ihop med en professor på Johns Hopkins, så det borde ju betyda något!

Om jag inte kommer över till USA i höst, så hoppas jag i stället på en konferens i Barcelona och en konferens i Kalmar (som enligt min handledare ska vara en bra akademisk merit), så jag kommer inte misströsta, eller jo, det kommer jag, men inte för mycket!

Efter att jag trimmat håret så har jag märkt att det är bara en viss del av huvudet som har kvar utväxt och att det därför ser ganska komiskt ut. Jag ska nog fixa det i kväll, innan Malin kommer över. Ska trimma ner det ytterligare och eventuellt (om jag tycker det är för ljust) så ska jag lägga i lite färg som jag köpte i dag, guldbrun :) Får se hur den klär mig. Tror att det kan vara lite för ljust att gå helt naturell.

Malin kommer som sagt över i kväll. Ska göra potatissallad med avocado och lax. Hon tar med sig cevapcici. Mm, kommer bli så gott.

Nu måste jag sitta med uppsatsen, så jag kan rättfärdiga besöket senare och Vårdtåget i morgon! :D


Kommentarer
Postat av: Fifi

Hoppas det löser sig, du måste ju till Baltimore!



Och en rättelse; det var JAG som märkte att det bara är en viss del av huvudet som har kvar utväxt!



puss

2010-05-18 @ 16:36:10
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Karro

Lycka till!! Det löser sig säkert, de vill bara visa sin stora makt genom att dra ut på svaret ;)

2010-05-18 @ 21:01:42
Postat av: Christopher

Tack så mycket Karro. Ja, hoppas verkligen det löser sig. Annars får jag som sagt hoppas på konferenserna och ta mig till USA på något annat sätt.



Fifi: Ja, det var du som först påpekade det :) Men sedan såg jag ett kort på det (Michael hade tagit under paraden) och blev förfärad! ;)



puss

2010-05-19 @ 08:59:53
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0