This and that

Fick ett samtal innan tio i morse. Det var Sookia, från Svensk sjuksköterskeförening. Det är hon som jag har haft all kontakt med, hon är deras kommunikationsansvarige. Hon sa att hennes chef hade läst mitt första inlägg. I det inlägget skrev jag att jag skulle jobba som sjuksköterska på dispens i sommar. Det föll inte i god jord. Tydligen så är svensk sjuksköterskeförening emot att man jobbar som sjuksköterska på dispens, då det strider mot deras policy; som gäller utbildning och legitimitet. Jag förstår principen, men håller inte riktigt med. Sookia, som jag som sagt har haft all kontakt med har tydligen inte alls någon vårderfarenhet, hon är journalist. Så hon visste inte riktigt vad det innebar att gå som termin fem-sjuksköterska, för hade jag haft att göra med någon med mer erfarenhet från vården så kunde hon sagt detta tidigare. Men, men. Inte mycket att göra. Även om det är tråkigt att jag inte får använda deras forum för att nå ut med mina åsikter ;)

Pratade med Pernilla i går. Vi kom överens om att om jag inte kommer iväg till USA till hösten så åker jag ner till henne i Berlin (dit hon ska flytta i augusti/september) och stannar en månad eller så. Det kändes så skönt. Nu har jag liksom något att se fram emot, oavsett hur det blir med USA :) Jag kommer ju ändå ha ett par månader då det är meningen att jag ska skriva min C-uppsats, eftersom jag redan börjat med den och förmodligen kommer komma en bit längre, så borde det fungera bra.

Nu ska jag ge mig ut i slingan i Ruddalen.


Kommentarer
Postat av: fifi

Näe, vad trist att du inte kommer att kunna skriva om ditt sommarjobb på bloggen!



2010-06-02 @ 17:56:46
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0