Le Locataire

Sunday bloody Sunday. Gloomy Sunday. Finns många låtar som försöker beskriva söndagsångesten. Visste att den skulle inträffa när jag fick reda på att jag skulle jobba måndag till fredag. På det sättet är det härligare att jobba oregelbundna tider, frånvaron av söndagsångest och OB-ersättningen.

Firade Linda som fyllde år i går. Riktigt mysigt, vi var på restaurang och åt. Jag drack inte en droppe alkohol (eller jo, smakade på Maltes tjeckiska öl). Var ganska bakis efter fredagsäventyret. När jag -bara- skulle ut och dricka ett par öl med Anders. Slutade med efterfest på Hisingen och hemgång först vid femtiden på morgonen. Det kvarstående intrycket från i går, förutom catching up med Linda, Karro osv, var Malte. Denna snygga kusin till Linda (som naturligtivs är hetero och ihop med en sjuksköterska på Sahlgrenska är inte bara snygg, utan charmig och intelligent också, glömde jag säga att han var rolig och hetero också? Ack, detta öde. Den unga Werthers lidande. Ännu ett kulturellt verk som passar in på sinnesstämningen denna dag.

Ska försöka samla lite kraft och kunna få något vettigt gjort med uppsatsen. Så ska jag även försöka se om jag kan hitta en bok som Linda rekommenderade också, The Tenant (Le Locataire). En psykologisk thriller. Det gillar vi.


Kommentarer
Postat av: fifi

Ack ack ack, dessa straighta män!

2010-06-13 @ 13:45:15
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0