Kantarell

Ok, nu är det klart. Man kan baka med tio dagar gammal jäst. Har precis gjort ett ljuvligt gott morots- och havrebröd.
Och för er som inte noterade min facebook-status häromdagen så kan man även göra gott potatismos med oskalad färskpotatis. Som ni märker engagerar jag mig fortfarande i det stora frågorna. Detta är ju sååå mycket mer intressant än att skriva om Sahlgrenskas ekonomistyrning, som jag försökt göra hela dagen idag. Min enda ledig dag på länge och så måste jag tvätta och sitta framför datorn. Har typ producerat en och en halv sida på säkert fyra-fem timmar. Går riktigt trögt. Behöver i alla fall skriva en halv sida till, innan jag kan lämna in det. Senast söndag. Jobbar helgen, så får bli att sitta med detta på lördagen efter jobbet. Känns ju väldigt motiverande. Bara jag får G är jag nöjd och det borde jag få, har rabblat en massa investeringskalkyler och avskrivningstider nu. Har ju tenta i detta 18/8, den är jag dock mer osäker över. Efter min lilla tur till Stockholmär jag typ ledig två dagar eller så mellan den 3-18 augusti. Bådar inte så gott.

Jaja, nog med det. Det går bra på jobbet i alla fall. Jobbade 58 timmar förra veckan. Och mer än heltid denna veckan. Trivs ganska bra och är omtyckt där. Finns ju några störande objekt visserligen, men det är inget att bry sig om.

Hade velat vara bra på att känna igen olika svampsorter, då skulle jag lätt ta mig ut till skogen och plocka en massa. Tydligen en del som kommit upp nu. Inte konstigt med allt regn. Ska dock ut och skörda nässlor ikväll. Använda dem till min bönröra imorgon.

Kommentarer
Postat av: Micke

Varför går du inte ut i skogen och plockar blåbär som vanligt folk? ;)

2009-07-24 @ 02:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0