Stockholm i mitt hjärta

Nu har jag dagsovit ett par timmar. Skönt. Tog ju tåget från Stockholm imorse, 6.10 direkt från Patricia och sedan hemma i Göteborg tre timmar senare. Fått tillbaka den där lite deppiga känslan jag alltid hade förut när jag varit ute och rest lite, när jag kommit tillbaka till gråa GBG liksom. Den har varit frånvarande ett tag nu, men just under den här resan kom den tillbaka. Kan definitivt tänka mig att bo i Stockholm om ett tag, kanske om något år eller så, när jag är lite mer färdig i skolan. Känns så himla mycket mer öppet och kreativit att bo i Stockholm liksom, dessutom är ju staden i sig fruktansvärt vacker.


Källängstorget på Lidingö, här jag brukar bo hos Qimh. Om ni tycker er känna igen det beror det antagligen på att ni varit där förut, eller att ni känner igen det från Kvarteret Skatan. Jupp, där Kåta Gun och alla de andra karaktärerna huserar..





Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har exakt samma känsla som du och kan tänka mig att inom några år byta stad. Har ju en fin lägenhet att byta centralt mot centralt och jobb fixar man alltid.

2009-08-05 @ 12:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0