Festlig helg

Helgen har varit väldigt bra på många sätt. Rolig och givande. Träffat en massa härliga kompisar med även gjort nya bekantskaper.

I lördags så var jag på drugbingo med Anders, Cecilia och Patrik. Träffade även en annan Anders, från min klass. Jag vann ett ballerinapaket och en roman av Birgitta Stenberg, medan Cecilia vann chips och Anders ett par kallingar från Björn Borg. Det var kul, om än lite charteresque (påhittat ord, charter-liknande) stämning på underhållningen, det vill säga vissa rejäla lågvattenmärken.

Vi styrde kosan mot Gaystraight2hell efter det. Som huserade vid Stadsteaterns foajébar. Där var det trevligt och bra musik (typ enda gaystället med bra musik). Där träffade jag på en tysk som bjöd mig på drinkar och öl. Vi träffade även på Motoboy och lite annat c-kändisfolk.

Efter det blev det BeeBar och slutligen McDonalds för nattamat. Var hemma vid fem på morgonen, men det blev inte många timmars sömn för på söndagen skulle vi infinna oss vid paraden klockan 13. Samling vid operan. Mötte en massa andra bekanta ansikten, blev förvånad över hur många som dök upp. Enligt uppgift så var det tydligen 2500 personer som gick i paraden. Långt över förväntan! Dessutom var det härlig stämning och det kändes som att man verkligen gjorde ett statement, kanske för att det var i ens egen hemstad?


Drugorna på scen och den piercade-i-nacken-mannen framför oss.


Per och Magnus gifter sig på scen.


Vinst första gången!


Cecilia med sina chips och axelkuffar!


Jag och Patrik.


Jag och en höggravid Birgitta Ohlsson.


Michael, ända från Köln.

Men nu kände jag att mina soprumsfynd kom i skymundan. Hittade en fantastiskt fin salladsslunga och en påkostad kastrull i perfect size, allt handlar om storlekar när kommer till kastruller och pannor.






Kommentarer
Postat av: Fifi

Du får testa att göra chokladbollar med te istället för kaffe. Eller inte.



Tråkigt att jag missade lördagkvällen, men jag hade det bra ändå :)



Jag tycker att Kölnkillen var fin!



puss

2010-05-17 @ 19:17:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0