Fredag

Uppe med tuppen. Vaknade 05:18 för att vara exakt. Helt spontant. Kanske ska tacka rosén hos Pontus i går. Får alltid en förkortad sömn när jag druckit minsta mängd alkohol. Mitt melatonin måste vara känsligt.

Vädret är lika grått i dag som det har varit de närmaste dagarna nu och skall så förbli hela helgen, enligt SMHI. Bra för mitt uppsatsskrivande, men kallt! De håller på att installera bergvärme här, så de har stängt av all värme tillfälligt. Sover med dubbla täcken och går med raggsockar och tjocka tröjer inne.

Får jag tummen ur cyklar jag till Frölunda torg vid tio-tiden, tänkte köpa ett par regnbyxor och nya tillbehör till cykeln; ringklocka och cykeldynamo. Hoppas på Clas Ohlson.

I kväll blir det middag hos mamma, Sofia kommer också och kanske tar hon med sig Blixan, hennes nya katt. Beroende på om hon vågar lämna kvar henne hemma eller inte :) Ska bli mysigt!

Eftersom det är så trevligt med bilder på mat lägger jag upp bilden på Pontus underbara quiche och tillhörande vin.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0