Fredagsfinnar

Pontus tittade förbi i går. Jag bjöd honom på balkangryta och vindruvor. I´m a true feeder. I gengäld bjöd han mig på torkad melon som smakade hö ;) Han blev riktigt nöjd över sin present också, hittade en långärmad piké från Boomerang, jättefint skick. Rödrandig, eftersom han gillar rött så mycket. Hoppas den passade honom.
Filippa K jackan som jag köpte i går, var i storlek XXL, men det sjuka var att den passade! Jag köpte den mest för att den var så himla fin, splitter ny och billig så jag kunde inte låta bli att köpa den, tänkte att jag skulle sälja den eller ge bort den till någon. Så jag provade den mest för skoj skull och den satt riktigt bra, det kallar jag ett riktigt bargain.

Vi kollade på ESC-semifinalen och fick se Anna Bergendahl från Sverige åka ut. Ha ha ha ha, det hade vi riktigt roligt åt. Jag menar, låten är ju ett sömnpiller. Absolut att ESC behöver variation och inte bara typiska schlagerlåtar, men hon var ju lika underhållande som en karta Propavan (vad jag vet så har inga underhållande biverkningar rapporterats?!).

I dag är det fest som gäller. Givetvis så har jag fått tre nya, stora röda finnar på grund av detta. Fredagsfinnar kallar jag det (att skilja på dem alkoholiserade finska grannar man har haft genom åren, som varit extra livliga på helgerna). Slår aldrig fel. Är det fredag så kan ni räkna med att min hy är i extra dåligt skick. Brukar gå över lagom till söndagen, när ens liv återigen återgår till isolation.

Har mailat in mina questions and answers till Svensk sjuksköterskeförening också. Första inlägget ska jag skicka in innan måndag nu, får se vad det ska handla om. Har ju lite olika idéer.

Kommentarer
Postat av: fifi

haha, jag kan ju inte styra Blixas läggning vet du!



Hoppas du hade kul ute igår!



puss

2010-05-29 @ 14:29:40
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: fifi

Ja, det var kul att träffa Karin och Maria igen, det var evigheter sen senast.



Hoppas det går bra på jobbet, drick mycket kaffe!



puss

2010-05-29 @ 20:13:51
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0