Dagens bedrift

När jag jobbade i söndags natt så läste jag Tara eller om det var Amelia. Det var ett reportage om att reklamera/lämna tillbaka saker man köpt i butik. Reportern köpte allt från antirynkcrémer till en bok om hur man mekar med sin cykel. Men en riktigt bra produkt som reklamerade, där jag blev lockad av göra detsamma, var när hon lämnade tillbaka en flaska vin till Systembolaget.
Hon hade köpt ett dyrt rött vin. Det smakade bra och det fanns inget direkt att klaga på. Men hon hade läst på Systembolagets hemsida att om drycken inte höll måttet och om man inte hade druckit mer än 2/3 av den så kunde man reklamera produkten, få pengarna tillbaka eller välja en annan produkt ur sortimentet. Hon hade gått tillbaka till butiken, påstått att hon hade haft middag hemma och gästerna hade klagat på vinet, att det var grumligt och surt. Så hon gick tillbaka, hon hade dessutom druckit mer än 2/3 av det, men ändå fått pengarna tillbaka.
- Kanske något att testa nästa gång? Finns ju en del riktigt dyra, fina röda viner man vill prova, där det räcker med ett glas eller två :)

Dagens stora bedrift består och kommer bestå i att jag har handlat. Har nämligen planerat att bara sitta inne med uppsatsen i dag. Cyklade i väg till Willy´s hemma. Kände mig lite som en lodis, köpte fiskgratäng á tio kronor och ett sexpack 2,8% öl också för tio kronor. Allt schysst att göra ett kap. Ett blomkålshuvud fick jag också med mig, hade rensat av blasten ordenligt, så den skulle väga minde, tantstyle! ;)



Ett välansat huvud (precis som mitt faktist, klippte mig kort igår)


Billig öl


Lika billig fiskgratäng. Även kollat innehållsförteckningen, inte en massa shady tillsatsämnen.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Jag trodde först att du skulle skriva att du hade lämnat tillbaka blomkålshuvudet för att det inte höll måttet, det hade varit kul!



puss

2010-05-11 @ 15:10:55
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0