CB

Sitter här och dricker min sedvanliga morgondrink/smoothie. Äpple, kiwi, banan, fiberberikade havregryn, vetekli samt vatten är vad som ingår i den. Har druckit mina havredrinkar (med olika typer av frukter/bär) i snart 2 och ett halvt år nu, varje morgon. Så himla smidigt. Supersnabbt att göra, snabbt att få i sig och både billigt och nyttigt. Dessutom ganska mättande.

Lyssnar på SVT:s Nyhetsmorgon och de pratar om att diabetiker som dricker måttliga mängder alkohol regelbundet minskar riskerna för hjärt- kärlsjukdom, detta enligt SBU. Det är ju verkligen inget nytt. Att alkohol var trombocythämmande = minskar risken för blodpropp och dessutom ökar halterna av det goda kolesterolet (LDL) är ju föga någon ny kunskap. Så drick!!! Själv rekomenderar jag, som alltid, ett glas Cabernet Sauvignon, druvan med det tjockaste skalet = mest antioxidanter och tanniner. Lär väl bli ett glas till True blood i dag, för egen del ;)



Ska försöka skriva mallen för uppsatsen i dag, så jag kan få den utvärderad i morgon med min handledare. Ska även ta med de peer-reviewed artiklarna som jag hittat och som jag tror skulle passa att referera till. Har föreläsning i kväll också men känner mig lagom inspirerad, ganska dålig föreläsare just den här kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0