Bubble boy

Har nu sovit efter nattens bravader på jobbet. Klockan är strax efter fyra på eftermiddagen och solen lyser ute. Vampyrliv således, ska ju ta mig en lite nap sedan igen :) En bra sak är att man sparar på sin SPF 50 i alla fall.

Fick ett precis ett fint mail från min handledare angående artikeln vilket kändes bra. Satt nämligen i natt och spånade på en del idéer som jag tror kommer bli bra, ska göra ett kort utkast nu tänkte jag och försöka utveckla det fram till torsdag då vi träffas.

Måste verkligen ta tag i saker här hemma också, när man jobbar flera nätter på rad tenderar lägenheten se ut som en knarkarkvart till slut, men det överlåter vi till morgondagen.

Btw så läste jag en bok om bipolär sjukdom. De har ju utökat diagnoskriterierna ganska kraftigt och utvecklat en mängd subtyper; I-V (+ II½ samt mixed-state) för att vara korrekt, all med skiftande funktionella störningar. Där manier (hypomanier, depressioner, cyklotomier, dysforier, dystymier eller mixed-states ingår/återfinns. Fick en flashback till läkemedelsreklamerna från USA som uppmanar folk som känner (någonting över huvud taget) att börja med antidepressiv medicinering. Det blir ganska inhumant och affekt-fientligt på något sätt.

Nu ska jag slösurfa på tradera och ebay lite innan jag tar tag i dagens bestyr. Funderar även på om jag ska enbart lite Cocillana-Etyfin som jag har hemma eller kombinera den med Tetracykliner som jag också har hemma. Har en hosta, fast den har inte varat så länge, men den är jobbig. Tetracyklinerna går ju dessutom snart ut, kanske lika bra att köra på med allt, får man bort de sista acne-resterna också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0