Snobben

Så där. Nu har jag jobbat tre hela dagar som sjuksköterska på min avdelning. Tufft! Men kul! Ett helt annat jobb mot att jobba som mentalskötare. Har delat mediciner så det står härliga till. Varit med på rond och upptäckt att läkarna, både överläkaren och de två underläkarna är väldigt trevliga. Synd bara att överläkaren slutar om två veckor. Jag berättade dock för henne att jag planerar att resa till Rumänien i augusti, då fick jag en CD-skiva med musik och bilder från Rumänien, hon tyckte jag skulle ta den, som inspiration. Gulligt. Det var Maria som föreslog att vi borde resa bort i augusti. Träffade henne i går och vi tog några öl på Andra långgatan. Passade även på att besöka världens bästa Tommys livs, var väldigt nära att jag köpte tio paket nudlar för tio kronor. Sprängfyllda med natriumglutamat.

Det har även hänt något otroligt. Jag har fått ett visningserbjudande på en lägenhet i Majorna. Väldigt otippat. Nu återstår bara att få tag i den som bor i lägenheten. Den är nämligen uthyrd i andra hand och jag vill gärna svara så fort som möjligt, känns som att chanserna ökar då, men inbillar mig såklart bara. Lägenheten ligger på Godhemsplatsen, nära ett grönområde och ganska nära Majvallen (allt enligt hitta.se).

Till helgen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på förutom på lördag. Då ska jag eventuellt pique nique:a igen, samt spela Laserdome med Linda och gänget, tösa fyller ju 26!

Nu har jag Snobben på i bakgrunden. Den är så himla underbar. Roligast av allt är när man hör de vuxna prata, låter som lågfrekventa mistlurar, galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0