Lökisar

Har precis varit och handlat till vår pique-nique (ja, jag envisas med den franska stavningen) i morgon. Vattenmelon (som jag ska fylla med vodka, seen it done on TV), lök och potatis. Får se om jag gör en potatissallad -och- en hommous, eller enbart en av dem. Jobbade i natt och hade värsta golde opportunity att plocka på mig en massa servetter, papptallrikar osv, men glömde helt av det.. får se hur vi löser det. I morgon får det bli att handla vin också.

Ska snart iväg till Canton house, tänkte gå dit och jobba upp ett par rejäla lökringar på vägen. Har ju min nya vita Ralph Lauren-piké, love it! Älskar pikétröjor alltså, speciellt Ralph Lauren och Lacoste, det är något väldigt tidlöst och casual-uppklätt över det hela. Perfekt för ett enkelt restaurangbesök med jobbet liksom. 

Fick även mail från Sookia från Svensk sjuksköterskeförening, hon beklagade sig ytterligare och sa att hon hade dåligt samtvete osv, vad sött! Hon var verkligen engagerad och brydde sig. Hon skulle tydligen ner till Kalmar på VFU-konferensen till hösten också, får se om jag gör henne sällskap :)

I natt när jag jobbade så ringde min stalker igen. Scary! Trodde han hade gett upp nu när det blev som det blev sist. Dum som jag var svarade jag och sa att jag jobbade, men att jag inte kunde prata. Om ni inte hör något ifrån mig så vet ni vad/vem som har hänt! Jag donerar i sådana fall alla mina piké:s till välgörande ändamål.

 

Kommentarer
Postat av: fifi

Oj, vad avancerad picnicmat du gör! Härifrån blir det bara muffins…



Den där stalkern börjar ju bli riktigt scary nu, lite CSI över det hela…Hoppas du överlever så vi kan ses imorgon!



puss

2010-06-04 @ 21:54:04
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0