Kudos Ungdomsstyrelsen

Har precis stoppat in tvätten i maskinerna och därmed påbörjat ett spännande tvättpass, not!
Känner mig i alla fall ganska trött. Jobbat första dagen på sommarjobbet som dispenserad sjuksköterska. Inte haft inloggning till Melior så inte kunnat göra sådär jättemycket, men har fått behörighet till läkemedelsrummet, så kunnat dela en del mediciner och ta serologiprover med mera. Är i en helt annan sists än som skötare. Mycket mer ansvar det är det som gör en trött, den mentala biten.

Känns på ett sätt lite mäktigt att jobba fem dagar i rad, när man är van att jobba max tre dagar i rad inom vården på roterande scheman. Hoppas även att chefen är inne i morgon så hon kan skicka efter inloggningsuppgifter.

Läste även i DN att Ungdomsstyrelsen har granskat några religiösa ungdomsförbunden och eventuellt kommer att besluta att dra in deras statsbidrag. Detta på grund av att organisationerna särbehandlar HBT-personer. Äntligen någon som reagerar. Så här har det varit länge. Jag har tidigare berömt arbetet som Ungdomsstyrelsen utför och detta gör bara att jag får vatten på min kvarn. Man kan inte längre särbehandla folk på grund av deras sexuella läggning och inte våga ta den fighten med religiösa företrädare. Man måste diskutera mänskliga rättigheter på basen av alla individers särskilda rätt att leva som de vill, så länge de inte skadar någon annan (eller uppenbart sig själv).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0