Ett öga rött

Äntligen. Mitt högra öga har blivit mindre rött.

Hade pique nique i går med Sofia, Anders, Thomas, Mia och en massa andra människor. Satt och grillade oss (i mitt fall med långärmat och SPF 50) i Slottsskogen. Det var jättemysigt. Det bästa av allt var Sofias muffins! Gud vad jag känner för att inviga min muffinsform i silicon. Grejen var att nästan alla närvarande rökte och på det kom en massa rök från en grill i närheten. All rök måste ha riktats mot mitt stackars öga som blev allt mer irriterat. När vi var klara med pique nique:n så begav vi oss mot Andra långgatan för Andra långdagen. By that time så var mitt öga rött och geggigt. Härdade ut någon timma till men sedan tog jag av mig linsen och tackade för mig. Tråkigt, men nödvändigt. Väl hemma sköljde jag ögat med sterilt vatten och pratade med Pontus i över två timmar.

Nu ska jag strax iväg till jobbet. Denna gången på Östra sjukhuset. Fick erbjudandet om att jobba där redan i torsdags. Annars brukar jag inte jobba där, tar alldeles för lång tid att ta sig dit. I morgon är det dags för första jobbet på avdelningen som sjuksköterska. Ska bli muy interesante.

Så är det tydligen Nationaldagen i dag också. Hm. Jaha.



Min spritmelon. Ska stå och dra till sig vodka i en veckas tid ungefär.


Sofia sitter och smilar.


Mia och Anders.

Kommentarer
Postat av: fifi

Stackars lilla ögat, gick det över sen?



Du ska få receptet!



puss

2010-06-07 @ 17:32:24
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0