BM

Hej, hej, hallå dagboken! Känns lite som en dagbok ibland.

Regnet det öser ner, detta på min lediga helg, eller, alla helger kommer vara lediga ett tag framöver...

Har nu jobbat min första vecka. Förutom en del enkla missar så känns det på det hela taget helt ok. Började bara störa mig på en person i dag. Varför ska varje arbetsplats alltid ha en person som man specifikt stör sig på? alltid en person som står ut, som man inte riktigt fungerar ihop med. Men ska försöka att inte fokusera för mycket på det, utan i stället på det positivta och lärorika som faktist sker.

Kollade även på lägenheten i Majorna. Tackade ja. Inte drömboendet precis, men bättre än det jag har nu och det till en ganska skälig hyra. Inget man inte kan inreda bort så att säga. Blev riktigt lycksalig när jag såg köket. Ett riktigt kök, med två fönser på vardera vägg. Är ju en hörnlägenhet vilket är lite tjusigt. Dock är det inte en riktig tvåa som det stod på sidan utan det kändes mer som en sovalkov.

I kväll ska det drickas lite etanol. Räknar med att det blir en del fnitter och flams, ska ju ändå träffa Anders. Kan verkligen behöva det efter alla tunga ronder den här veckan. Har ju riktigt kul på jobbet, men alla moment är ju så seriösa liksom; medicindelningen, ronderna, samtalen och planeringen av det övergripande avdelningsarbetet. Känner mig som en riktig working class hero. Chefen vill ju att jag kommer tillbaka till jobbet efter sista terminen. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det ännu. Gör jag det vill jag nog ha ett mål med det liksom, ett annat, mer långsiktigt mål.

Nu ska jag blanda min första Bloody Mary. Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0