Teori

Kommit hem från skolan. Första dagen efter den somatiska placeringen! Och fick reda på att nästa praktikperiod kommer spänna över tolv veckor, istället för tidigare nio. Så blev bara glad. Ju mer praktik desto bättre.

Har ganska mycket att göra nu dock. Plugga, ner och handla hydrokortison på apoteket, laga mat (funderar på linssoppa med potatis), träna och sedan söka sommarkurs. Funderar på medicinsk genetik, men får se. Sista ansökningsdagen idag i alla fall. Har även bestämt mig för att söka till en extrakurs nästa termin, hälso- och sjukvårdsadministration. 30hp, över två terminer, dock kvällskurs, så måste vara med på föreläsningar, får se hur det funkar med praktiken.

Fortsätter att söka större lägenhet, men familjebostäder verkar tycka att jag inte är intressant nog, som bara bott här i snart tre år, då jag aldrig får komma iväg på någon visning. Har just  nu sökt två tvåor i Majorna och en i Gårda.. hade inte varit helt fel att flytta lagom till sommaren.

Är ledig mycket den här veckan, förutom handledningen på torsdag, så är jag ledig ons-fre. Kan dock hända att jag klämmer in lite jobb på psyket då. Ska ju börja gå bredvid på onsdag.

Fått lite vårkänslor nu när det varit så fint väder ute. Speciellt igår, med flera plusgrader och strålande sol. Det börjar arta sig minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0