Obama

Nu hade jag äntligen ett skäl att uppsöka mitt kära soprum då soppåsen var full. Och inte helt till min förvåning fanns där en ny påse från Marina. Inte till mig så klart, utan till Zlatan, även denna gång.

Den var ganska välfylld, var tvungen att öppna den och kika på vad som fanns i. Ett nästan-slut lipsyl, te-påse, burk med saltgurka och lite annat som jag inte orkar skriva ner. Men det roligaste var ändå "Sweet Princess" badgel.

Såg på Barack Obamas installationstal förut. Var riktigt fint att se. Inte för att jag tror att det kommer bli några dramtiska förändringar i USA´s förda politik, utan mer för stunden, mulatten och halvkenyanen som blev Förenta staternas president liksom. Är ju en symbolisk förändring, none the less.
Dock störde jag mig på att han använde sig av biskop Rick Warren, som är homofob och väldigt konservativ. Varför kunde han inte hålla sig till Gene Robinson liksom?! Då han ändå pratade så varmt om homosexuellas rättigheter när han precis hade vunnit valet. Kunde behövts, speciellt efter proposition 8-fiaskot!


Pretty little bag.


Till Zlatan alltså! Eller så tänkte hon på hans barn?

Kommentarer
Postat av: P

Sweet little princess!:-D



Såg också installationen, på webben, tillsammans med min (nästan) tårfyllda amerikanske hälft. Nu har han dragit ut till en irländsk pub för att fira (det är det närmaste vi kommer USA här i Granada). Ska bli intressant att se vad som kommer att hända nu. I USA alltså ;-)

Själv har jag studerat vidare idag, och eftersom strömmen gick i hela kvarteret, vilket den ofta gör här i stan på vintern, så blev vi tvugna att studera i ljuset av en mobiltelefon samt två röda gravljus (det finns inga fönster i klassrummet). Värsta red light district med spanska irregulära verb alltså.

Det var allt för idag :-)

Kram!

2009-01-20 @ 22:35:26
Postat av: Anonym

Oj. Mysigt. Men jag skulle somna av sådant ljus i ett klassrum, hehe.. men det är väl egentligen en fråga om motivation :P Hade nog varit bra om strömmen gick i bland, så folk lärde sig att inte ta el:en för given.

KRAM



2009-01-21 @ 06:49:47
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0