Var det en dröm?

Drömde så konstigt i natt. Drömde att jag hade en stor vas i köket, där jag hade en växt av något slag. Och nere vid växtens rötter, så såg jag att det rörde sig. När jag kollade närmare, såg jag att det var en stor kackerlacka som kröp omkring där nere på botten. (vilket i sig är konstigt, för tror inte det finns några vattenlevande kackerlackor) Den började sedan att ta sig upp mot ytan, så jag tog fram en slev för att slå ihjäl den, men då sprang den in i en springa i väggen. När jag sedan vaknade tänkte jag att det inte var så farligt ändå, för kackerlackor biter ju inte människor och då, kom jag att tänka på att en kompis till mig haft loppar hos sig en gång. Det är så jäkla äckligt, för de ligger och sover under dagen, väntar tills det blir mörkt och tyst, då kommer de fram och ska suga blod, när vi ligger och sover värnlöst. Riktigt äckligt och beräknande på något sätt. Hade lite svårt att somna om efter det.

 

I dag har jag haft en bra dag på placeringen. Var med på en cystoskopi, uretärkateter skulle sättas, inget dramtiskt, men var med om en massa strålning och fina bilder på skör slemhinna. Hade även upp en väldigt trevlig man från akuten, som skulle skrivas in. Tog alla kontroller och samtalde även med hans sambo, vår personkemi stämde väldigt bra, skönt när det känns som att man gör skillnad liksom.


Kommentarer
Postat av: Karro

Haha, det här var den mest torra och rationella approach till en dröm jag hört!

2009-02-12 @ 18:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0