Green

Så har jag äntligen skridit till verket och gjort Nigella´s Slime soup. Är ju egentligen en Halloweenspecialare men I couldn´t wait. Notera att jag i skrivandets stund inte har inmundigat soppan ännu, recension kommer senare!

Ska jobba inatt, är verkligen kris där så jag tackade ja när de ringde. Har i alla fall en trevlig arbetskamrat att se fram emot :D

Vet inte om jag har legat av mig med städningen, har trots allt bara pluggat och jobbat, eller om det beror på rötmånaden som nyss avslutades, men har hela lägenheten full med Bananflugor. Blev lite hysteriskt så har tillverkat en alkoholaerosol. Använda en vanlig sprayflaska och fyllde den med desinfekteringssprit från jobbet, 75%:ig. Funkar utmärkt. Dock är det inte så fräscht att andas in detta.


Death to all Drosophila


Slimematerial, från Galbani of course.


Ärtor, Schalottenlök och naturlig grönsaksbuljon; utan konserveringsmedel och glutamat!
Observera att vitkålen på bilden inte har något med själva rätten att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0