Sprouts

Sitter här och smaskar i mig morgongroddar. Det var harvest time nu, blev ganska rejält med groddar från det välinvesterade drivhuset, drygt en liter.

Hade sjuka drömmar inatt igen. Skulle bl a döda en gråsugga som var inne i ett badrum (inte mitt eget) var en bautagråsugga som låg under en vit matta och kröp, jag tog 75%:ig dermagel och öste på. Då blev en kompis skitsur och sa att gråsuggan skulle få frätskador och en annan kompis instämde och sa att även mattan skulle få frätskador. Varpå jag försvarade mig och sa att alkoholen snabbt skulle gå in i gråsuggans trakéer och dö omedelbart. Sedan drömde jag även att någon hade kallat min blogg för en Abba-blogg. Fast det var i en helt annan sekvens. Jaja, är kanske ingen jungian men tycker det är lite kul att skriva ner sina drömmar. En i min gymnasieklass skrev ner alla sina drömmar i en bok bredvid sängen.

Har precis fått ut sista hemtentan i evolutionsbiologin. Ska sitta med den lite idag, samtidigt som jag ska sitta med mitt grupparbete. Hade även tänkt komma på ett ämne till fördjupningsarbetet i evo.biologin. Funderar på giraffers differentiering, mest för att jag läste lite om det i National Geographic under x-vaket på jobbet igår.



Mungbönsgroddarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0