Sobieski

Vet inte om det märks, men mat har ju blivit mitt nya intresse. Kan ha att göra med mitt allt mer frigida leverne. Mat överger en aldrig, mat får en alltid att må bättre, trofast i alla väder osv.. finns det något bättre än en tjock skiva Cambozola över en anis- och fänkålsbrödskiva? Är i himlen just nu..min Tom Yam soppa blev faktist helt ok den med, hade med den till skolan idag. Utan att spilla ut den i hela väskan, som vanligtvis brukar vara fallet när jag tar med mig soppa.

Min tjeckiska brutta Alena hade med sig vodka till mig idag, en liter Sobieski. Lägligt nog jobbar hon i cafeterian i skolan, så har henne alltid nära till hands när hon åker österut och shoppar loss!





Kommentarer
Postat av: Karro

Hmm... Jan Sobieski var en polsk kung, landets siste om jag minns det rätt. Jäkla tjecker, plagiatörer.

2009-04-21 @ 13:40:13
Postat av: Anonym

Nej, hon var i polen och köpte den.. originalet :)

2009-04-21 @ 16:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0