Satellit

Idag när jag satt på vagnen till skolan satt det en sjuk man bakom mig. Han hostade och hade sig. Jag fick smärre panik, med tanke på att jag hade suttit fastklistrad hela morgonen framför SVT-morgon och hört om spridningen av svininfluensan. Höll andan i typ tio sekunder varje gång jag hörde honom hosta.. (som om det någonsin skulle kunna hjälpa)
Även senare på kvällen under spinningen, så lyckades jag hamna bredvid, vad jag antar, en förkyld man, som hostade typ hela passet.. blev lite smått neurotisk. Började tänka på föreläsningen om psykoser idag och exemplet med Ted Gärdestad som utvecklade bakteriefobi mot slutet av sin sjukdom. Och imorgon har vi suicidtema på alla föreläsningarna. Munter vecka det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0