Pingst

Igår var en konstig kväll. Efter att ha tittat på två filmer i goda vänners lag, Patrik 1.5 (som faktist var en riktig feel-good-movie) och Botched (som var en grymt skön, lite annorlunda rulle) så skulle jag bege mig ner till järntorget för att möta upp Qimh och Patrik. Skulle dra till Gossip, de hade varit på Club Q innan. Men istället för att åka direkt, så stannade vi till vid en husvagn som Smyrnakyrkan hade ställt upp, där de bjöd på kakor och bullar. Blev att jag pratade kreationism och evolutionsbiologi (passande nog) med en pingstpastor. Som bjöd in mig till kyrkan nästa fredag då han skulle predika. Satt där i över en timma och efter det orkade vi inte fortsätta. Så då gick Patrik och Qimh tillbaka till klubben, som huserade på Röda rummet och jag åkte hem. Vilket var problematiskt nog p g a vattenläcka vid hagakyrkan. Så det tog närmare en timma att komma hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0