Kristi sista frestelse

Ibland får jag ett 'andligt sug', speciellt när det kommer till högtider så som påsk. Kommer ihåg när jag var liten och kollade på matinér, där stora delar av manuset var hämtat från Nya Testamentet, under mellandagarna. Nu är det dags igen. Kristi sista frestelse visas just nu på Tv8. Sitter bänkad. Passande nog på Skärtorsdagen.
   Även fått lite nostalgitrippar vad gäller musik. Lyssnat på gymnasiefavoriterna; Saint Etienne och Belle and Sebastian. Yes, jag var en poptönt. Köpte t o m gamla dufflar osv från Myrorna och gick runt i. Var inte snyggt någonstans, man var verkligen förvirrad på den tiden. Kände mig inte ens bekväm i det då. Något som är positivt med att bli äldre, man lär känna sig själv bättre och bättre. Faktist riktigt fint, tror att puberteten är det stora traumat hos oss människor. Det är då allting blir komplicerat och jobbigt liksom. Nu när jag är äldre, känns det som att jag gått 'tillbaka' till tiden innan puberteten där man var stark och säker i sig själv.
   Annars har jag jobbat idag, på en annan avdelning, suttit X-vak. Riktigt segt alltså, bara sitta där och ev. hindra någon från att skada sig själv. Men man försöker göra det så respektfullt som möjligt, både för mig och patienten. Imorgon ska jag upp tidigt och plugga hela dagen, i vår grupp ska vi nämligen vara klar med resultatdelen till arbetet efter påsk. Så har bara idag och måndag på mig att skriva ihop min del liksom, alla andra dagar (kvällar) jobbar jag ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0