Födelsedagar

Sitter här och skolkar från skolan. Dock inga tentarelaterade föreläsningar, förutom en, men den kan jag ändå läsa in på socialstyrelsens hemsida *rentvår mitt samvete*. Funderar dock på om jag ska gå på handledningen eller skippa den och vara försöksperson på psykologiska instutitionen istället..

Grattis säger vi till Maria också, som blir 27 idag. Ska möta upp henne på Old Corner ikväll och äta lite (förhoppningsvis) god mat. Har ju aldrig ätit där innan, bara druckit.

Ännu ett grattis, till Pernilla som blir 25!! Henne får jag dock först träffa i juni! Många som fyller år i april alltså. Antar att det är extra mysigt i september :)

Måste ju även visa hur jag gjorde min tofu igår:


Okara, som blir över efter man mixat sojabönorna och silat mixet. Ska
jag använda nästa gång jag gör bröd.



Sojamjölken puttrar på plattan.


Silar genom gasväv.


Efter en stunds pressande i gasväven, återstår bara tofun. Blev inte så
fast som jag hade hoppats. Ska antagligen pressas längre.

Kommentarer
Postat av: Pepita

Tackar för alla hyllningarna! :-)

Men du menar väl juli?;-)



Snygga tofu-bilder!

2009-04-24 @ 11:26:51
Postat av: Anonym

Ja, just det ja. Önsketänkande :)

2009-04-24 @ 18:45:34
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0