Arteria cerebri media

Har precis ätit filbunke. Tyckte det lät så härligt norrländskt/finskt-exotiskt så jag var tvungen att prova. Men någon äckligare konsistens får man leta länge efter! Som vitt snor typ, inget jag gör om med andra ord.

Har för övrigt haft min första praktikdag idag. Mycket bättre än förväntat. Men med tanke på min i grunden rätt så svartsynta livssyn så är det inte svårt att få mig postivit överraskad! Hade en jättetrevlig handledare. Var med på en vårdplanering (där det beslutades att patienten skulle vara kvar i två veckor till) och läst in mig på en massa journaler.
Personaltätheten är ju väldigt hög på min avdelning så var en väldigt lugn dag. Tippar på att det kommer så förbli i de kommande tre veckorna. Dock var det lite deprimerande med de unga traumafallen. Två stycken födda -88, en satt i rullstol och hade afasi, får en att uppskatta livet mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0