Abonnemang

Har varit nere och bokat biljetter för den kommande operasäsongen. Man måste verkligen vara ute i god tid om man vill ha bra platser. Jag har abonnemang så man får då möjlighet att boka en veckan innan biljetterna släpps för resten av besökarna. Bokade tre föreställningar; Lucia Di Lammermoor, Eugen Onegin och Svansjön. Fick sitta på första rad, plats nummer 16, det vill säga mitt i på varje föreställning. Kunde inte ha mer tur.

Efter operan var jag på Zara och köpte ett par riktigt röda sommarbyxor. Nu har jag alla byxor jag behöver i sommar och alla färger. Fattas bara eventuellt ett par skor och en snygg ljus jeansskjorta.

Sedan gick jag och handlade frukt på 4Frukt, gigantiska avocados som jag ska göra Guacamole på samt sugarsnaps också de abnormt stora. Köpte även ett jättegott rumänskt bröd som passade perfekt till min gazpacho.

Angående inlägget innan detta. Fick mitt svar i ett avsnitt av Förhäxad alldeles nyss. Mina inre begär vågar jag inte leva ut på grund av en alldeles för stor kontrollfaktor i form av mitt ego. Allt från Freud återberättat av Phoebe Halliwell.

De ringde även från svensk sjuksköterskeförening. De vill ju gärna att jag kommer ner till den stora VFU-konferensen för att prata om min tid som amanuens. All expenses paid. Jag sa att jag gärna kunde göra det om det nu inte blir något av USA. Så nu skulle de ha med mig på det tryckta programmet.

Ska skriva lite på min uppsats innan det blir dags att tvätta och sedan skype:a med Pernilla i kväll.



Blir fina i sommar.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Fint med röda byxor!



puss puss

2010-05-25 @ 17:37:00
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0