Statusuppdatering

Ok. Hade avsatt hela dagen i dag till min uppsats. Har skrivit, bokstavligt talat, en fjärdedels A4-sida varav hälften av det var ett citat. Så inte bra. Min tankar är någon helt annanstans. Tänker på vad jag ska göra efter nästa termin. Ska man fortsätta plugga/forska? Ska man börja jobba? Eller ska man för en jävla gångs skull vara lite wild and crazy och dra utomlands? Det sista alternativet är ju absolut det som lockar mest just nu. Känner mig verkligen inlåst i Sverige. Men det är så svårt att veta om det inte bara handlar om att jag känner mig utmattad? Att det senaste året så har jag åtagit mig en mängd saker, gjort fyra saker parallellt. Samtidigt känner jag att det gör ju folk hela tiden, så egentligen borde det inte vara så jobbigt. Men jag har lite tappat lusten. Allt är bara deadlines inget känns riktigt viktigt och spännande liksom. Ett bra exempel på min ambivalens är att under tiden jag skrivit det här inlägget (c:a tre minuter) så har jag redan ändrat sinnesstämning..gillar inte alls dessa dissociativa dragen hos mig själv.

Men, jag har som tur var inga depressiva inslag i min problematik så tar inte allt för allvarligt på det hela. Försöker istället lära mig av mina erfarenheter även fast jag inte gjort ett s*it. Kan om inte annat fungera som ett varnande exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0