SSF

Pratat med Sookia (snyggt namn, eller hur?) från Svensk Sjuksköterskeförening. Jag bestämde mig för att börja blogga för dem. Jag kommer inte att få någon ersättning för det, jag lyfte frågan, men det visade sig att allt redaktionellt arbete på deras hemsida är ideellt och det är liksom så de jobbar. Men det betyder samtidigt att jag inte kommer skriva några långa inlägg med mycket research bakom, utan det får mer bli som den här bloggen, fast med (ännu) mer fokus på sjukvården och omvårdnad. Dessutom var deras blogg extremt avancerad och mycket mer komplicerad än vad blogg.se är. Men man lär sig väl. Sökte även på Sokia på hitta.se, fick reda på att hon bodde i Gamla Stan. Vet inte varför, men jag brukar söka och ta reda på var sjuksköterskor som jag känner bor och tjänar. Jag tror jag behöver saker att jämföra mig med och kanske lite motivation inför framtiden :) Lektorerna på instutitionen tjänade i snitt en bit över 40 000/månaden fick jag reda på igår bland annat.

Hantverkarna som ska komma hit och byta termostat har fortfarande inte dykt upp. Ska på after work i eftermiddag och har de inte kommit innan klockan fyra så får det vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0