Svärd

Var och handlade imorse. Blev mitt älskade Frölunda torg. Handlade step-sockar, sådana där korta sockar, hade riktigt snygga på H&M. Ville även ha inhandlat en keps, som komplement till min SPF 50-kräm. Men hittade ingen som passade. Köpte fisk istället.. hehe, har verkligen hela frysen full med fisk nu. Idag köpte jag svärdfisk (!) och rödtunga.Yummi.

Har fått en massa bra anslag till mitt arbete. Har suttit och skumläst igenom min nya bibel; Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity. Över 700 sidor med en massa fakta om olika djurarters sexuella beteende och andra idéhistoriska, biologiska, teorier om homosexualitet. Finns liksom ingen anledning till att tro att bara för att man hittar biologiskt stöd till varför homosexualitet finns, så skulle man på något sätt kunna 'bota' människan från det. Tvärtom. Man bygger även in homosexualiteten i det naturvetenskapliga paradigmet och tar bort det från Freud och hans bananer. Visserligen handlar det i mångt och mycket om vilken vetenskapsteoretisk grund man står på och vilken infallsvinkel man då får, men de facto att man kan se homosexualitet som en av många olika sexualiteter och inte som en avart är väldigt betydelsefullt inom alla vetenskapliga discipliner.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0