Mask

Äntligen klara med vårt grupparbete. Satt och korrekturläste idag samt gjorde power pointen. Nu är det redovisning nästa vecka, sedan sommarlov för min del. Eller lov och lov, ska jobba och läsa extrakurs, men känns ändå skönt.

Har snart en potatisgratäng att avnjuta och ska jobba imorgon. Vak på en somatisk avdelning, ska bli skönt med lite ombyte faktist. Har även försökt hitta någon bra sida som utförligt visar fiskens anatomi. Speciellt vitling då. Rensade nämligen några sådana igår och hittade till min förskräckelse vad jag först trodde var en bandmask av något slag (binnike?), men eftersom två av fiskarna hade denna sträng parallellt med ryggraden funderar jag på om det ska föreställa ryggmärgen. Men eftersom den tredje fisken saknade det så blev jag mer tveksam..dock brukar väl parasitmask främst förekomma i inälvor och GI-systemet? jaja, tur att man bara köper fryst fisk..

Kommentarer
Postat av: helena

har du fått tag på vitling med inälvorna kvar? de blir dåliga på två sekunder. inälvorna ska ut så fort de fångas typ!

men nej, det är ingen mask :P

2009-05-22 @ 02:30:24
Postat av: Chris

Den var "nackad", inga inälvor kvar, men en massa ben och ryggrad dock. Har dessutom insett att strängen låg inuti ryggraden inte parallellt vid sidan av, så det måste vara ryggmärgen! ;D

2009-05-22 @ 09:25:05
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0