Gayinlägg

Efter att ha haft den i Ipoden nu, ett par dagar, har jag fullkomligt börjat älska mezzosopranen Malena Ernmans melodifestivalbidrag; La Voix.. Underbart! Är väl ingen hemlighet att jag älskar opera. Dock brukar jag bli lite smått allergisk när jag hör den oftast ganska fasansfulla pop-operan. Men i det här fallet funkar det. Mest för att det är Malena, en riktig operasångerska, och en underbar personlighet. Dock störde jag mig på hennes falsksång under andra versen (pop-biten). Den mellan 1.46-1.50, lyssna nedan. Den får hon förbättra om hon ska vinna hela kalaset.

Dock förstår jag inte varför alla tycker att det är ett så nytt bidrag, har ju funnits en massa operasångare som deltagit i festivalen. Loa Falkman, Ingvar Wixell, Katarina Fallholm och för ett par år sedan; Elysion.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0