Dulce de leche

Så, nu har jag äntligen kommit till skott. Gjorde min dulce de leche-glass igår. Blev en ganska långvarig process, eftersom den kondenserade mjölken ska koka i tre timmar, men man behöver ju inte stå och kolla den precis.

Ska snart iväg och hämta ut en bok på biblioteket och handla lite. Är dock så himla trött, känner mig helt däckad. Vet inte vad det är, undrar om det har något med allergin eller tillhörande mediciner att göra. Men har ju tagit dem några dagar nu, så..men men.

Måste börja plugga ikväll också, registrerade mig igår och kommer ha full tillgång till alla föreläsningar osv dag. Let the game begin!


Kokar den kondenserade mjölken, i tre timmar!


Färdig dulce de leche. Så himla god.


Använde min glassmaskin.


Färdig glass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0