Nutcases

Fy fan vad upprörd jag är! Hela dagen har varit strålande och lärorik. Men sedan skulle jag möta upp en avdelningschef på allmänpsyk där jag ju vill ha jobb.. Alltså, maken till menlös och flack människa får man leta efter och personalen på avdelningen gick knappt att urskilja från patienterna på annat än kläderna. Det är skrämmande hur dåligt det egentligen är ställt inom psykiatrin alltså! Blir så jäkla sur! Alla var ju trevliga och så, men sjukt flummiga och förvirrade typ. Ok att jag är van vid somatiska avdelningar, med mer ordning och reda, men man måste ju ha en ordentlig organisation även inom psykiatrin, om något! Är ganska emot hierarkier i vanliga fall, men just där kändes det som ett ordentligt ledarskap hade varit på sin plats.

Har ju fått anställning på psykosavdelningen (där åtminstonde chefen verkar riktigt bra) men vill hellre jobba inom allmänpsyk, där de även betalar bättre lön. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska avvakta ett tag i alla fall. Har ju inte skrivit kontrakt med psykosen ännu, så är inte bunden dit än.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0