DICO

Slutade jobbet för drygt en timme sedan, haft en väldigt skön dag. Trots att jag vaknade upp imorse och var riktigt bakis. Hade Mats och Erik på besök igår. Drack en hel del vin och öl. Gick sedan ut och träffade Patrik bl a. Kom hem lite för sent och med lite för mycket innanför västen. Sitte nu och kollar på en italiensk dokumentär; "Vi får inte gifta oss"och blir deppig över hur homofobin uttrycks i italien.

Tänker även på hur det är när jag undviker mina grannar, inte jag reflekterat så mycket över, en tänkte på det ikväll när jag kom hem att jag tycker det är pinsamt att stöta på min grannar liksom. Tänkte även att om man ser det psykiatriskt så skulle man säkert stämpla det som 'konflikträdd' eller dylikt, men om man ser det kulturellt så ser man det som typiskt 'svenskt'. Tänker främst på Hipp Hipps sketch ur Svenska för nybörjare, där svenskafröken ska lära ut svenska seder och bruk till invandrare, som bland annat innefattar att om man är på väg och ska gå ut genom sin ytterdörr, så måste man kolla genom tillhålet först, för att se så inga grannar befinner sig i trappuppgången som man skulle kunna riskera att stöta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0