One of those days

Mot Hades blåser alltid förlig vind (Spotta i nävarna)


"Sluta med dina klagovisor och stäm upp en kampsång!
Vi är alla ensamma innerst inne och först när vi klarat av den
Insikten och orkar ta konsekvenserna av den, har vi utsikter att
Lyckas med en ömsesidig utvecklande parrelation."

"...Du har antagligen redan tröttnat på krogsvängen och storstadsjäktet.
Du kunde kanske bli chef för folktandvården i nån liten håla i vårt avlånga land.

Och om du är rädd att jag ska tycka det är långtråkigt kan du
Alltid köpa en moped åt mej.
Eller en shetlandsponny.
Huvudsaken är att du är snäll.

            Och älskar mig besinningslöst.    
             Och kommer i rasande fart.

 

                      Med ditt hjärta.
                  Och ditt jaktgevär.
            Och gör slut på mitt elände.

         Så att jag äntligen får sitta lugn och glad i aftonbrisen vid ett
               Fönster med rutiga gardiner och välskötta pelargoner.
                                   O allsköns ro.
                             Och sjunga mej till sömns."

 

Kristna Lugn

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0